Mindfulnesstraining

 

Mindfulness gaat over aandacht en focus. Leven in het nu, minder piekeren, minder in je hoofd en minder stress.

 

Hoe vaak komt het voor dat je met iets bezig bent en dat je gedachten alle kanten op gaan. Je denkt aan de afspraak van de dag erna, aan het feit dat je nog boodschappen moet doen, je overdenkt nog eens het gesprek dat je de dag ervoor had en ga zo maar door. Dat waar je mee bezig was, krijgt nauwelijks aandacht. Soms werk je volledig op de automatisch piloot en schenk je geen aandacht aan je acties. Het gevolg: "heb ik de deur nu goed op slot gedaan?" of "heb ik het koffiezetapparaat uit gezet" of .... of..... Herkenbaar?

 

Met mindfulness leer je focussen op het nu. Je bent aandachtig. Je leert de automische piloot herkennen en uit te zetten. Dit resulteert in rust.

 

Gedachten zijn niet verkeerd. Denken aan de toekomst of het ophalen van herinneringen is niet verkeerd.  Bij mindfulness gaat het niet om goed of fout. Maar als gedachten gaan overheersen, je heel erg in je hoofd zit, je niet meer bij je gevoel kunt komen, je gaat piekeren en stress ervaart hierdoor, word je onrustig en dat kan leiden tot lichamelijke of emotionele klachten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan vermoedheid, een burn-out, depressies of lichamelijke pijn.

 

Tijdens een mindfulness-sessie leer je om te voelen, met aandacht te leven, patronen te herkennen, en anders tegen dingen aan te kijken. Je gaat merken dat je je weer kunt verwonderen over kleine dingen omdat je er aandacht voor hebt. Ik werk met meditaties, oefeningen, verhalen ter ondersteuning en muziek om je handvatten te geven zodat je mindfulness in kunt zetten in je dagelijkse leven. Mindfulness leven vergt oefening maar het levert je een hoop op.

 

Wil je dit ervaren?

Neem dan contact met me op voor een sessie. In overleg kunnen we dan een aspect van mindfulness aandacht geven (bijvoorbeeld de automatische piloot of mindful bewegen), zodat je kunt ervaren wat dit voor je doet of kan betekenen.

 

Het is ook mogelijk om een mindfulnesstraining te volgen. Deze bestaat uit 8 wekelijkse bijeenkomsten van 2,5 uur waarin we de verschillende aspecten van mindfullness onder de loep gaan nemen. Denk aan (het uitschakelen van) de automatische piloot, mindful bewegen, mindful eten. Voordat de training begint, plan ik een intakegesprek met je. Tijdens dat gesprek bespreken we jouw verwachtingen, kijken we naar je motivatie en geef ik aan wat de training inhoudt. Het is mogelijk dat na dit intakegesprek blijkt dat de training (op dit moment in je leven) niet geschikt is voor je. Eventueel kunnen we dan kijken naar andere mogelijkheden.

 

De kosten:

Een sessie: €50,00

De 8 wekelijkse training (incl. intakegesprek, lesmateriaal, koffie/thee/water):  €375,00 Het maximale aantal deelnemers voor deze training is 4. We kunnen dan de Coronamaatregelen handhaven. Bij voldoende aanmeldingen overleggen we de startdatum en de vervolgdata van de training.

 

Wil je dit ervaren of wil je meer informatie? Neem gerust contact met me op via het contactformulier, de app, telefoon of mail.